(Przepis Julii – instagram.com/fit_funnygirl/)

  

Każdy czasem ma ochotę na coś słodkiego 🍫🍪🍰
I wcale nie musimy sobie słodkości odmawiać! Na pomoc przychodzą pyszne i zdrowe batoniki! Nie ma w nich glutenu, mleka, jajek ani cukru! Ale za to ile witamin! Nie wspomnę o smaku 😎
Ich przygotowanie jest banalne i zajmie Wam 10 minut!

  

Składniki na dwie duże porcje (12 kwadracików):
  • 200 g kaszy jaglanej (dwa woreczki)
  • pół puszki mleczka kokosowego (tylko stałej części)
  • słodzik do smaku (masę można śmiało próbować i posłodzić wg uznania)

Dodatki:

Wersja Bounty:

  • 4 łyżki wiórek kokosowych
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady + ok. łyżka mleka (może być roślinne lub krowie)

Wersja Snicers (kocham ):

  • masło orzechowe + daktyle 😍

Przygotowanie:

  1. Mleczko kokosowe wkładamy na noc do lodówki.
  2. Następnego dnia: gotujemy kaszę jaglaną w wodzie ok. 20 minut (ma się lekko rozgotować).
  3. Po ugotowaniu kaszę przez chwilę studzimy i dodajemy do niej stałą część mleczka kokosowego plus słodzik (mogą być np. dwie łyżki miodu, 5/6 łyżek ksylitolu), spróbujcie masy!
  4. Jeśli robimy obie wersje (polecam!) to masę dzielimy na dwie części; do jednej dodajemy wiórki kokosowe i przekładamy do pojemnika. Czekoladę z mlekiem rozpuszczamy w kąpieli wodnej i polewamy masę). Drugą część przekładamy do kolejnego pojemnika, smarujemy masłem orzechowym i ozdabiamy pokrojonymi daktylami (suszone lub świeże).
  5. Wstawiamy na noc do lodówki, a następnego dnia kroimy i cieszymy się naszymi słodyczami! 😍

Deserek można też podać w słoiczku. Wtedy do masy dodajemy trochę wody lub mleka. Możemy podgrzać i zajadać z rozpuszczoną kostką czekolady, jako pudding!

Wegańskie batoniki bezglutenowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *